Home sweet home!

3 oktober 2013 - Schiphol, Nederland

Daar zijn we dan weer! Veilig en wel in ons vertrouwde kikkerlandje.

Voordat ik natuurlijk in Nederland kon aankomen, moest ik wel even de Atlantische Oceaan trotseren. Nou, dat heb ik letterlijk met mijn ogen dicht gedaan. Mijn slaap pillen hadden goed zijn werk gedaan, waardoor ik 8 uur lang aan 1 stuk door heb geslapen. Ik wilde daarna nog een filmpje kijken, maar ik had niet eens de mogelijkheid om hem af te kijken, omdat we alweer gingen landen. Ideaal dus!

Bij de laatste paspoortcontrole stond ik te trillen op m'n benen van spanning en wetend dat mama met oma aan de andere kant stond. Helaas kon papa er niet bij zijn. Het leek wel uren te duren. Eindelijk was ik er doorheen en liep ik naar mijn bagageband toe. Toen ik daar aankwam rende ik naar het raam, want daar stonden ze! En als verrassing zag ik Door met Puck ook staan! Tranen over mijn wangen natuurlijk. Gelukkig was mijn backpack er al binnen 10 minuten en kon ik ze om de armen vliegen. Met een zee van liefde en ballonen werd ik ontvangen. Zo blij!

We hebben nog even wat met z'n allen gedronken en zijn toen richting huis gegaan. Toen we de laatste bocht om gingen, zag ik dat het huis versierd was met vlaggetjes en zag ik op de deur een grote poster met "Welkom thuis, fijn dat je er weer bent!". Hartstikke leuk natuurlijk. Ik was ook helemaal blij toen ik mijn grote vriend weer zag. M'n lieve kat die ik ook echt gemist had! Of hij mij ook zo gemist heeft weet ik niet, maar dat maakt niet uit! Hahaha.

's Avonds heb ik lekker gesmuld van Hollandse rauwe andijvie en hebben we natuurlijk nog lang nagekletst over mijn reis. Als grap kwam Rob nog even langs met een pot pindakaas. Ik lag helemaal in een deuk! Hij had mijn laatste verhaal gelezen en dacht dat ik een potje pindakaas wel zou kunnen waarderen. Geweldig!

Ondanks dat je natuurlijk het een en ander mist van Nederland, ben ik zo blij dat ik deze reis gemaakt heb. Zoveel ervaringen opgedaan en zoveel leuke dingen meegemaakt. Dat nemen ze niet meer van mij af! Ik zou het zeker aanraden. Als je de mogelijkheid hebt, doen!

De dingen die ik niet ga missen:

- Leven uit een backpack. Het is toch niet echt ideaal.
- Koud water bij het douchen.
- Lange rijen bij de grensovergangen.
- De nachtbussen.
- De vele vlieguren. Ik ben nog steeds geen held met vliegen.
- Leven zonder iPhone, wat een drama. (nouja, het viel eigenlijk nog wel mee)
- De verschillende koersen met omrekenen enzo. (waardoor je dus een zak met
  munten uit tig verschillende landen overhoud)
- Mensen die geen foto's kunnen maken waardoor ik altijd m'n voeten mis enzo...
- M'n volume-loze haar
- Mijn Poncho.

De dingen die ik zeker ga missen:

- De taal, met name Spaans.
- Muziek. Overal die Latin vibe op straat en in alle clubs. Heerlijk!
- Dansende mensen op straat. Salsa, tango, samba, alles!
- Sexy Latins, jaja, die waren er zeker!
- De cultuur.
- Het eten. Van ceviche tot empanada's en van feijoada tot guinea pig. Jammm!!
- Het avontuur. Elke keer weer nieuwe dingen ontdekken.
- Nieuwe landen zien.
- Mezelf op de proef stellen tijdens het reizen.
- Leren om met problemen om te gaan en alles zelf op te lossen.
- De mensen die ik heb leren kennen.
- De geweldige en mooie natuur.

Ik wil hierbij ook mijn trouwe volgers super bedanken voor het lezen van mijn blogs. Het was voor mij echt heel leuk om al die reacties te zien en te horen dat veel mensen mijn blog echt leuk vinden. Het deed me erg goed en het heeft mij zeker op sommige momenten veel energie gegeven.

Nogmaals, bedankt iedereen!!!!!

Xxx

1. Davey:
    3 oktober 2013
    Leukkkkk!! Welkom teruggg :D!
  2. Petra:
    3 oktober 2013
    Helen, we vonden het heel fijn dat je de tijd/zin nam om zo'n blog bij te houden. Echt knap om dat vol te houden! Ik heb er in ieder geval zeer van genoten! Ben blij dat je weer thuis bent en je in levende lijve kan knuffelen en heerlijk kan bijkletsen! Xx
  3. Joyce de Kleijn:
    Welkom thuis meid! Xxx
  4. Door:
    3 oktober 2013
    Wij vonden het heel leuk om je te verrassen op Schiphol en we zijn blij dat je de lange vliegreis goed doorstaan hebt!! Natuurlijk ga je dit grote avontuur missen, maar nu begin je aan het volgende, een leuke baan! Wie weet ga je zoveel geld verdienen, dat je volgend jaar weer 3 maanden weg kan hahaha
    Welkom thuis!
  5. Gradie:
    4 oktober 2013
    Welkom thuis meid !!! Heel leuk om je blog te volgen en al je foto's te zien tijdens je reis. Maar blij dat je weer heelhuids terug bent.
    xxx
  6. Anita:
    4 oktober 2013
    we hebben genoten van jou avontuur.
    deze ervaringen blijven bij jou de rest van leven.
    doe er iets mee en fijn dat je weer heelhuids terug ben.
    xxx
  7. Charline:
    5 oktober 2013
    Fijn om te horen dat je zo'n waanzinnige tijd achter de rug hebt!! Geniet van thuis, familie en vrienden. x
  8. Gabriëlla:
    10 oktober 2013
    Tot héél snel vriendin! xx