Going up!

15 augustus 2013 - Arequipa, Peru

Haay iedereen!!

Inmiddels ben ik weer een heel avontuur verder. Het gaat allemaal zo snel! Vergeet gewoon in welke maand we leven en welke dag het is. En dat te bedenken dat ik eigenlijk al een klein maandje weg ben... Heel bizar.

We waren dus aangekomen in het kleine stadje Paracas. Ook aan de kust trouwens. We konden zo het strand oplopen. Maar in plaats van op het strand hangen, kozen we voor een actief dagje. Het begon met een boottocht langs de kust naar een eilandje wat bom vol zit met allerlei soorten vogels. We werden van tevoren al gewaarschuwd voor de Peruvian Air Force die zijn bommen te pas en te onpas laten vallen zoals zij dat zelf al noemen. Nou dat hebben we geweten. De dieren waren wel echt fantastisch. Vogels die in het water duiken, zeehondjes, pinguins en spinnenkrabben. Heel leuk om zo dichtbij te zijn en te zien hoe deze dieren leven in hun natuurlijke leefomgeving.

Toen we terug kwamen stond onze bus gelijk al weer klaar. We zouden richting Nazca gaan. Maar voordat we de bus in stapten, werden we spontaan verliefd op een hulpeloos katje wat daar voor de deur zat. Hij was zo zielig dat we een blikje met kip voor het arme mormeltje hebben gehaald. Hij wist niet waar die het zoeken moest, zo´n honger had hij. Wel zielig, maarja, dat weet je als je naar dit soort landen reist. We hebben het katje water gegeven en moesten het helaas achterlaten.

Toen we onderweg waren richting Nazca stopten we eerst nog in het plaatsje Pisco. Hier wordt de bekende Pisco wijn gemaakt. Niet echt wat voor mij natuulijk, maar ik vind het verhaal er achter altijd wel heel leuk! We mochten gratis proeven en kregen een rondleiding door de wijngaard.

We gingen weer op pad en er stond ons nog een stop te wachten. We wilden namelijk met z´n allen heel graag sandboarden. Nadat we hadden geluncht gingen we met super gave buggies de Inca woestijn in. Waaaaauw... Echt geweldig! En hard dat die dingen gaan! Het leek wel een roller coaster! Stijl naar beneden zonder dat je kon zien waar je heen ging. Echt heel gaaf. Tussendoor hebben we van een aantal zandbergen gesandboard. Zittend, staant en liggend. Echt heel leuk.

Daarna was het toch echt tijd om verder te reizen naar Nasca. Ook dit was een klein stadje. We lagen een beetje afgelegen met ons hotel, maar dat vonden we eigenlijk niet zo erg. We hadden namelijk een zwembad! Heerlijk. Uiteraard hebben we de dag dat we in Nazca waren wel nuttig besteed. Vlakbij dit plaatsje liggen namelijk de bekende Nazca lines. Hele grote tekeningen van wel een paar honder meter waarvan eigenlijk niet echt duidelijk is waarvoor zij dienden. Veel mensen gaan hier met een vliegtuigje overheen vliegen, omdat ze nauwelijks te zien zijn op de grond vanwege de grote. Maar dat trok nou niet echt bepaald m´n aandacht. Dus ik koos ervoor om een tour te doen met een paar anderen. We zijn naar een museum gegaan en hebben uiteindelijk 2 tekeningen kunnen zien via een 11 meter hoge kijktoren. Heel interessant om de verschillende theorieen te horen en ze in het echt te zien. De rest van de dag hebben we lekker bij het zwembad gelegen en een poging gedaan om een kleurtje te krijgen.

Deze nacht hebben we weer doorgebracht in een nachtbus. Dit keer niet heel goed kunnen slapen. Ik voelde dat de bus de bergen in ging en schrok iedere keer wakker als hij op z´n remmen ging staan. Maar ik heb ook dit weer overleefd.

Vroeg in de morgen kwamen we aan in het plaatsje Arequipa. Dit plaatsje ligt op zo´n 2800 meter en dat is dan ook weer goed te voelen. Onze gids had al van tevoren gezegd dat het een feestdag is in Arequipa. Het is een soort feest voor het ontstaan van de stad. Een optocht met verklede mensen en veel muziek. Een soort carnaval. Heel leuk en vooral gezellig! Verder hebben we deze dag lekker rustig aangedaan. We zijn nog uit eten geweest en vroeg naar bed gegaan.

Dat was het weer even! Hahaha

Xxxx

1. Dutch Biker Gerrit T:
    16 augustus 2013
    Je verhalen, de foto's...wat gaaffffffff allemaal !!!!!!!
    Enjoy..... ;-)
  2. Carla:
    16 augustus 2013
    Hi Helene, weer lekker gesmuld van je verhaal !
    Veel plezier. Ciao, Car
  3. Petra:
    16 augustus 2013
    Jeetje wat leuk allemaal! Moest erg lachen om die "bommen" !
    Wat zie en beleef jij een hoop zeg, maar goed dat je alles gelijk op schrijf, kan me zo voorstellen dat je nog de helft vergeet! Nog heel veel plezier lieverd en voorzichtig hè! Pap en mam xxx
  4. Anita:
    16 augustus 2013
    Wat heerlijk om het gevoel van tijd even helemaal kwijt te zijn.
    En iedere keer op totaal verschillende plaatsen te zijn.
    Wat een indrukken!
    Vooral blijven genieten!!! xx
  5. Ninja:
    Gaaf hoor Helene!!! Xxx
  6. Michelle:
    16 augustus 2013
    Aagh ik zou t katje zo hebben meegenomen haha! Wat een mooie foto's zeg! En gaat hard he mijn vakantie zit er volgende week ook weer op xxx
  7. Marc:
    17 augustus 2013
    Sprak je even op luchthaven van Galapagos. Mijn reis zit er alweer op. Leuke blog! Nog veel reisplezier, en pas op je spullen :)
  8. Door:
    18 augustus 2013
    Wij zijn net terug van vakantie, maar hebben met veel plezier en nog steeds je verhalen gelezen. Wat een geweldige belevenissen, echt super! Soms een beetje jaloers haha. Voortaan het katje oppakken en meenemen, zou ik ook doen!!!! Veel liefs van ons dikke kus xxx