Op de proef gesteld...

7 augustus 2013 - Máncora, Peru

Haay lieve mensen!

Na het fantastische avontuur in de jungle heb ik nog 2 steden bezocht in Ecuador. Baños en Cuenca.

Baños
Baños is een hele leuke stad waar veel te doen is midden in de bergen bij een mooie waterval. Als ik heel eerlijk ben vond ik het wel erg toeristisch. Op elke hoek van de straat is wel een organisatie te vinden wat allerlei activiteten aanbied voor uiteraard Europese prijzen. Ik heb me daar allemaal niet door laten verleiden maar de buggies van $5,- konden we toch niet laten staan. Daarmee hebben we door heel de stad gecrost (ik met 3 andere jongens van de groep) en zijn ook de bergen in gegaan. En as independent as I am, zat ik natuurlijk achter het stuur. Hahaha. We hebben zo moeten lachen. Ik leek wel een jockey met dat achterlijke helmpje op, maar dat mocht zeker de pret niet drukken.

Nadat we alle modder van ons af hadden gewassen gingen we lekker eten en wilden we nou wel eens een dansje wagen. Het was echt ge-wel-dig! Die muziek, echt heerlijk. Net Latin Village in de 10e macht. Helemaal mijn ding. Ik heb gelijk een minicursus salsa dansen gehad. Iedereen danst hier de salsa. Het zit gewoon in hun bloed! Het is niet echt laat geworden, want volgens de Ecuadoriaanse wet moet alles om 02:00 uur al dicht zijn. Eigenlijk vonden we dat niet zo erg, want de  volgende dag wilden we natuurlijk nog het een en ander doen. We hebben die dag nog wat rondgelopen en ben ik nog met een aantal naar de hotsprings gegaan. Daar staat het plaatsje ook om bekend. Lekker liggen baden in het warme water. 1 Bad was zelfs zo heet dat ik mijn tenen er niet eens in kon houden.

We zijn die avond op tijd naar bed gegaan, want de volgende dag stond een lange busreis op de planning.

Cuenca
Na ruim 8 uur in de bus te hebben gezeten kwamen we aan in het volgende plaatsje, namelijk Cuenca. Aangezien we hier op zondag aankwamen en dus eigenlijk alles zo goed als dicht was, besloot ik om een tour te doen. Dit was erg leuk om te doen. Een aantal mensen van de groep vonden dit een goed idee en zijn meegegaan. We zijn heel de dag zoet geweest. Eerst zijn we daar de Inca ruines gegaan, "Igapirca". Alvast een voorproefje van Machu Picchu. Heel interessant om te zien. Vervolgens zijn we nog naar een sieraden- en schoenendorpje gegaan en hebben we gezien hoe ze met natuurljke materialen sjaals en poncho´s maken. Helaas hadden we niet veel tijd om Cuenca zelf nog te bezoeken. Wat ik ervan gezien heb vond ik wel heel erg leuk. De stad heeft veel karakter, is oud en doet me denken aan een Europese stad net als Barcelona of Rome.

Inmiddels heb ik het mooie Ecuador achter me gelaten en vervolg ik mijn avontuur in het minstens net zo mooie Peru! Tijdens de lange busrit van Ecuador naar Peru hebben we allerlei vegetaties voorbij zien komen. Van Grant Canyon, Death Valley achtige landschappen tot het diepste groen wat we in de Amazone hebben gezien.

Bij de border kregen we onze stempel (na lang wachten overigens, tranquilo, tranquilo) en zagen we de prachtige kust van Peru. Lange stranden en heerlijk warm weer. Eenmaal bij ons hotel aangekomen vielen onze monden open. Wauw, prachtig. We konden zo het strand op lopen. Echt relaxt.

Die avond hebben we alle spullen op ons bed gegooid en zijn gelijk down town gegaan. Dit plaatsje doet me een beetje denken aan Blanes. Veel jonge mensen, overal clubs met happy hours en strand. Natuurlijk hebben we hier ook weer goed geoefend voor de salsa. Het jammere is alleen wel dat iemand het blijkbaar nodig vond om mijn salsa avond volledig te verpesten. Ik verloor even mijn uitgaanstasje uit het oog en weg was hij. Gelukkig had ik mijn paspoort enzo er niet in gedaan. Het enige wat ik kwijt ben is mijn bankpas, telefoon en m´n lievelings lipglos uit Milaan... Zoals de titel van mijn verhaal al beschrijft heb ik het gevoel alsof ik flink op de proef gesteld word deze reis. Nog steeds geniet ik van al het moois en probeer ik me niet door dit soort dingen naar beneden te laten halen. Girl powerrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr Hahahaha

Ciao Amigos!

Xxxx

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Petra:
    7 augustus 2013
    Super weer Len! Ook hier zal je weer bovenop komen! Positief blijven en vooral genieten van je welverdiende reis! Xx
  2. Dutch Biker Gerrit T:
    Hey Power Girl ;-)
    Jammer dat er weer iemand is die niet van een ander z'n spullen af kan blijven maar het is allemaal vervangbaar, ja zelfs de lipglos..hahaha.
    Gelukkig laat je je niet gek maken daardoor en ga je lekker door met genieten van al het moois dat je ziet en meemaakt.
    Gaaf hoor, op naar het volgend avontuur....
  3. Nico:
    Hi Len,

Weer een mooi verhaal. Heel leuk. Ook de foto's zijn weer mooi. Laat je niet uit het veld slaan door door die diefstal van je iPhone (kan je al je vrienden en kennisen dat er ook nog een leven is zonder Steve Jobs :-))

xxx
  4. Diana:
    7 augustus 2013
    Ieder dal heeft weer een hogere berg! Het sterkt je alleen maar. Alleen wel opletten nu hoor, in principe kan dit iedereen overkomen ook hier in Nederland. Geniet van de mooie dingen, laat je niet gek maken. Dikke kusss
  5. Marloes:
    8 augustus 2013
    Neeee niet de kiko lipgloss mehhh!

Wat weer een geweldig verhaal en mooie foto's Len.

Doei vriendinnetje x
  6. Gabriëlla:
    8 augustus 2013
    Heerlijk verhaal weer meis!
    Oei wat zal dat zwaar worden zonder mobiel.. dat wordt afkicken!!
    Je bent een topper!
    Kijk alweer uit naar je volgende verhaal!!
    xx
  7. Anita:
    8 augustus 2013
    Weer een fantastisch verhaal en super foto's.
    Nu ga jij iedereen bewijzen dat het leven niet ophoud zonder i-Phone. Het gebeurd helaas overal. xx
  8. Davey:
    8 augustus 2013
    Klinkt (allemaal) goed, zonde van je telefoon zeg!
    Latin Village in de 10e macht, dat kan niet anders zijn dan puur genieten ;)!

Veel plezier nog en de verhalen zijn echt leuk.

x
  9. Merel:
    8 augustus 2013
    Hi schatje! Wat een verhalen allemaal. Heb ze net achter elkaar gelezen aangezien ik tijdens mijn vakantie het niet heb bijgehouden! Maar het klinkt allemaal zo super fantastischhhh! Die jungle lijkt me echt heeeeel vet! En Blanes-achtig, hahaha kan niet beter toch ;) Nog heel veel plezier en wacht met smart op je volgende verhalen zodat ik stiekem een beetje met je mee kan reizen!
    Dikke kus
  10. Leroy: